jpthailand.reismee.nl

Niet mijn vrienden!!!!

Ik ben op het moment gekomen dat ik mij een levensvraag stel.

Jaarlijks worden 500 miljoen mensen ziek van een muggenbeet en sterven er rond de 2,7 miljoen aan.

Dus iedere keer dat ik naar Thailand kom zit ik met de zelfde vraag.

Waarom word ik eruit gekozen als lekkere bloedgever?

Wat is het nut van muggen? Is het erg als muggen uitsterven? Waarom beperken muggen hun dieet niet tot andere diersoorten?

Waarom ik?

De vrouwelijke mug heeft energie nodig om eitjes te kunnen leggen, en die energie krijgt zij maar op een manier: bloed.

Niet alleen mensenbloed, ook heel veel andere diersoorten hebben van Jan.

Wij zijn een makkelijke prooi omdat onze huid dun is, maar ik zou een olifantenvel hebben zeggen sommigen.

Dus er klopt iets niet.

Muggen zouden ook culinaire voorkeuren hebben.

Maar waar houden de diertjes nu het meest van volgens verschillende bronnen?

1.Koolstofdioxide.

We ademen allemaal koolstofdioxide uit, maar sommigen meer dan anderen, zoals zwangere vrouwen en mensen met obesitas.

Muggen zullen zich dus eerder op hen storten.

Maar ik ben bij mijn weten niet zwanger, en diegene die zegt dat ik obesitas heb die zie ik later nog wel eens terug.

2.Melkzuur.

Muggen zijn dol op het melkzuur dat je produceert als je aan het sporten bent.

Melkzuur komt vrij via je zweet en maakt je het favoriete hapje van muggen, vooral als je warm en moe bent.

Ten eerst, ik drink geen melk en ten tweede ik sport niet.

3.Bier, alcohol.

Drink je een biertje en de rest van het gezelschap niet, dan zal een mug waarschijnlijk jou als slachtoffer kiezen.

Hij houdt namelijk ook wel van een pintje.

Ik drink bijna nooit alcohol.

De enige alcohol die ik gebruik is aftershave.(ni lekker)

4. Bloedgroep O.

Uit onderzoek is vast gesteld dat muggen ruim 80 procent vaker kiezen voor iemand met bloedgroep O.

Maar ja, aan je bloedgroep kun je weinig veranderen.

80 procent van de wereld bevolking heeft bloedgroep O, ik ook dus.

5. Genen

Ook je DNA ligt natuurlijk vast, maar toch ter informatie: het is mogelijk iets in je genen dat er voor zorgt dat je last krijgt van muggenbulten, vooral als je een heftige reactie hebt op een muggenbeet.

Maar waarom ben ik dan de enige van de familie die leeg gezogen word?

6. Bacteriën.

Als je veel verschillende bacteriën op je huid hebt, ben je minder aantrekkelijk voor muggen.

Ook zij houden van schone propere mensen.

Daar hebben ze misschien een punt.

Ik ben te proper en te schoon.

Ik kan misschien eens proberen een paar dagen mij niet te wassen ,maar dat komt niet goed denk ik.

Binnen de korstte keren mag ik gaan buiten slapen en dan spelen die andere factoren hier boven weer mee.

7. Geslacht.

Alleen vrouwelijke muggen steken, omdat de voedingswaarde van bloed helpt bij de ontwikkeling van hun eitjes.

Ze hebben een voorkeur voor mannen.

Dus ik zou mij kunnen laten ombouwen tot vrouw, maar ik heb voorlopig nog iets dat ik nog te graag gebruik en hoop nog lang te mogen kunnen te gebruiken.

Is het erg als muggen uitsterven?

De vrouwelijke bloedzuigers behoren tot de voedselketen.

De larven van de mug worden weer opgegeten door vissen, reptielen en andere diersoorten die wij ooit nodig zullen hebben.

Biologen die zeggen dat de voedselketen volledig uit balans raakt wanneer een diersoort het voor gezien houdt.

Maar ik vind dat je de natuur het beste kunt vergelijken met een economie waarin duizenden fabrieken en fabriekjes met elkaar verbonden zijn.

Maar geen van die bedrijven is strikt noodzakelijk.

Als er een aantal verdwijnen komen er wel anderen in hun plaats als dat nodig is.

Zo ook diersoorten sterven voortdurend uit, met of zonder bemoeienis van de mens.

Ook komen er elke dag weer nieuwe diersoorten bij, hopelijk een die de mug permanent kan laten verdwijnen.

De mug is niet alleen een irritant zoembeest, dat je steekt, het is ook een massamoordenaar.

Meer dan tienduizend mensen stierven door muggen tijdens het graven van het Panamakanaal.

Tijdens het broedseizoen zijn er zoveel muggen dat ze de grootste groep dieren op aarde vormen, op termieten en mieren na.

Er zijn meer dan 2500 soorten muggen en die leven overal op de aarde, behalve op de Zuidpool.

Dus de volgende reis is naar de zuidpool!!



Reacties

Reacties

Dave

Jp ik heb alleen last van vrouwen en niet van muggen.:):)

maike

muggezifter

Rve

Bzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz ,

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!