jpthailand.reismee.nl

Ayuttaya.

Nu ga ik verder waar het verhaal van 31 maart is gestopt.

Het was niet de bedoeling om een april grap te verzinnen,maar tijdens het schrijven zag ik per ongeluk de datum van 1 april staan.

En mij kennende kon ik het echt niet laten.

Maar nu terug het serieuze werk.

Hopelijk zijn er niet te veel die niet tegen dat grapje konden!

Ayutthaya

Op ongeveer 75 kilometer ten noorden van Bangkok ligt de voormalige hoofdstad van Siam, Ayutthaya, waar 33 koningen achtereen regeerden, tot de stad in 1767 door het Birmaanse leger werd verwoest.

Vele Europese naties hadden in deze eens welvarende stad handelsposten.
De stad is gesticht door Koning U Thong in 1350.

Eeuwenoude tempels en paleizen liggen verspreidt in de omgeving van Ayutthaya.

Een van de meest belangrijke is de Wat Phra Sri Sanphet.

Deze koninklijke tempel, gebouwd in 1448 en twee keer gerestaureerd, stond binnen de muren van het oude Koninklijk Paleis.

De tempel wordt bewaakt door drie chedis.

Van het Koninklijk Paleis zelf is niets meer over.

Ten zuiden van de tempel ligt de modernere Viharn Phra Mongkol Bopit.

Dit complex herbergt een van de grootste bronzen boeddhabeelden van Thailand.

Wat Chai Mongkhol imponeert door zijn 80meter hoge chedi.

De tempel werd in 1357 door Rama Thibodi gebouwd en wordt beschouwd als het oudste heiligdom vanAyuttaya.

Er zijn nog overblijfselen van een kruisgang waarin 135gerestaureerdeBoeddhabeelden te zien zijn .ook wordt er een liggende Boeddha vereerd gemaakt van bakstenen en pleisterwerk.

In de buurt van de tempel wonen veel bhikkunis(nonnen).

In de Wat Phanang Choeng staat een enorm groot zittend Boeddha beeld.

Kijk maar eens op de foto.

Als je goed kijkt kun je twee mensen in zijn hand zien zitten.

Deze tempel word ongelooflijk veel bezocht omdat deze het geluk zou afdwingen.

Noi heeft echt geen enkele gelegenheid laten voorbij gaan ,om overal waar ze kon, te gaan bidden voor het geluk.

Ik vond dat ze overdreef want ze heeft het geluk toch al gevonden in de persoon die dit nu aan het schrijven is.

Op het einde van het bezoek word er natuurlijk lotjes van de loterij gekocht.

Kijk eens op de foto.

De geldschuif bulk van het geld.

De verkoopster had gewoon geen tijd om het geld goed weg te steken.

En als we iets gewonnen hebben zal ik het wel laten weten.

Maar ik denk als we gewonnen zouden hebben,en ik het hier schrijf,dat er weinig van jullie dit zouden geloven.

.

Reacties

Reacties

maike

allee, trug een normaal verhaal ( hoop ik ) hahaha.en als ge must winne, geft dan een seintje, dan zallek mijne rekeningnummer doorsture he.

Wesley Cap

Als ge gewonnen hebt zal ik mijn adres doorsturen dan stuurt ge maar wa geld... En mee da van da geluk kan ik u volledig volgen... maar ja vrouwen nooit content é :-)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!