jpthailand.reismee.nl

Feestje voor een 65+ser.

Niet veel te melden van hier uit.

Het weer is nog te genieten op enkele uurtjes na.

Gisteren 41° in de zon en 34°binnen.

Dat is nog te doen.

Wel al een virus op mijne laptop gehad.

Ik heb het in twee dagen tijd dan toch kunnen verwijderen.

Hopelijk is het virus nu niet op mij overgeslagen.

Ik kan het hier heeeeeeeeeeel goed gewoon worden.

Alleen met het op peil houden van mijn vochtgehalte heb ik wat problemen.

Alle dagen al te veel binnen gekapt.

Maar het was telkens om mijn sociaalcontact met de dorpsbewoners op peil te houden.

Maar dat zal ik ook wel gewoon worden zeker.

Gisteren het zoveelste feestje op rij.

Deze keer van mijne huisbaas,die hier ook woont,die had echt wel iets te vieren.

De gelukkige is 65 geworden en dat wil zeggen dat hij officieel op pensioen is.

S'Morgens werd er een speenvarkentje(geslacht +/- 20kilo)aan het bamboespit vastgemaakt,zodat het rustig kon rond gedraaid worden op een vuurtje.

Een paar vissen werden ook vakkundig ge bbq .

Er werden ook een drietal plaatselijke kippen geslacht.

Geslacht is een groot woord want van de beestjes word de halsslagader doorgesneden en het bloed word opgevangen in een kom.

Dit bloed word later bij de soep gedaan.

Deze soep zal later op de avond op onze borden belanden.

En ze was lekker.

Maar voor het zover was moest er nog wat voor muziek gezorgd worden.

Daar is mijn buurman goed in dus die heeft dat dan maar gedaan.

Hij bracht ook zijn knecht elektricien mee.

Deze man zou goed passen in een circus.

Veiligheid ,is hier een woord dat ze niet kennen.

Maar den Dj moest electric hebben.

Die word dan gewoon van de hoofdkabel afgetapt.

Zo gauw dat dit was aangesloten kon den Dj beginnen.

Deze goed menende man kent enkele maar een stand op zijn volumeregelaar,en dat is de maximum stand.

En ik kan jullie garanderen dat dat hard is!

Praten tegen elkaar lukt dan niet meer en dan moeten we maar drinken zeker.

Het feestje veranderde al snel in een Full moon openlucht kareoke.

Er werd meer whisky gedronken dan waar de dames tegen konden.

En er moest er zelfs een naar haar kamer gedragen worden.

Dat was gelukkig niet ver want het was de vrouw van de nu 65 plusser.

Dan zijn we rustig beginnen uitbollen en zijn we ook naar huis gegaan.

Gelukkig moest ik Noi nog niet dragen maar het had niet veel langer mogen duren.

Zo nu ga ik de kleindochter van de school halen en daarna ga ik rustig proberen mijn vocht gehalte terug op peil te brengen.

Schol!

Reacties

Reacties

maike

amaai dan zallek al mor een varke bestelle tege nieuwjaar.want dan gonne kik ok oep pensioen.dan brengde gaai den dj mor mej he.ik hoor wel dagge niks tekort komt daar.en bleft mor goe drinke he,dagge zeker ni uitdroogd.en bleft mor goe genieten mateke !!!

diane

wa een leven..hihi

peter ve

hoi JP, je hebt het daar wel naar je zin, knappe foto's.
Nog veel plezier!!

Robert en Ann

Feestjes bouwen ,daar ben je altijd goed in geweest he.
Maar geniet er van ,jullie verdienen dat echt hoor.
Af en toe eens in de broes gaan voor natuurfoto's,zit er op te wachten je weet wel .
Hier niets te melden alles ok.
grtjs

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!