jpthailand.reismee.nl

Big big problem!

Eergisteren de klein van de school gaan halen met mij als chauffeur.

Links rijden hier ,dus moest ik extra oppassen.

Gelukkig had ik dit al kunnen oefenen op het werk.

En ook goed dat mijne kater al weg was.

Met een kater kunt ge hier wel beter binnen blijven ,eergisteren was het hier 44.8°in de zon dan wel.

Binnen was de max 36°;

De minimum temperatuur was hier 25°.

Dat verklaart natuurlijk waarom we hier het vocht gehalte van ons lichaam regelmatig moeten bijvullen.

Meestal gebeurd dat tegen de avond.

En alleen drinken doet men hier echt niet alleen.

Voor de rest is het hier voor ons gewoon grootouders spelen.

Daar genieten we nu volop van.

Gisteren zijn we dan uitgebreid gaan winkelen.

In de zon was het 47.5° warm.

En s'nachts 24° koud.

Binnen was het 36.° max en 25°min.

Ik had wat meer alcoholvrij vocht nodig dus gingen we hier naar een grote supermarkt.

In deze supermarkt is ook een speelhoek voor kinderen.

Hier staan allemaal spelletjes opgesteld waar men een geldstuk moet insteken en waar men dan voor een minuutje mee kan spelen.

Voor de kleinmannen van ons een zaligheid voor de portemonnee zo niet.

Ik wou al dat plezier dat ze hadden vlug even vast leggen met mijn camera.

Opeens stond er een bewakingagent naast mij die iets tegen mij zei.

Natuurlijk verstond ik hem niet en ik nam nog een fotoke.

Weer zei hij iets maar nu wat minder vriendelijk.

Ik maakte hem duidelijk dat ik geen Thais verstond en nam weer een fotoke want de kinderen zaten ondertussen weer ergens anders op.

Nu werd dieje gast toch echt kwaad zeker!

Ik had ondertussen al wel begrepen wat hij wilde maar wat hij wilde ,wilde ik niet!

Dus weer vlug een fotoke, want die minuut duurt hier precies maar dertig seconden, en de kleinmannen spurten van het een naar het ander.

Nu was er een fotoke teveel genomen volgens die bewakingsgast en hij greep naar zijn radio.

Dat ging dus uit de hand lopen.

Ik heb dan maar Noi erbij gehaald die nog niets in de gaten had zo plezant was het.

Ze luisterde naar de vent zijn verhaal.

Omdat ik het toch niet verstond maakte ik nog rap een fotoke terwijl mijn vrouw zijn preek aanhoorde.

Oei het brandalarm ging hier bijna af want er kwam rook uit dieje gast zijn oren.

Het werd hoog tijd dat ik eens goed ging luisteren.

Het dreigde echt uit de hand te lopen en er stond al wat volk te kijken .

Dus heeft Noi een vertaling gegeven van wat hij wilde zeggen.

Wat hij wilde zeggen wist ik ondertussen al lang maar ik hield me altijd maar van krommenaap.

Noi was ook al aan het discuteren met die man.

Ze snapte ook niet waarom dat niet mocht.

Toen hij zei dat als ik niet stopte hij zijn werk zou verliezen heb ik toch maar gedaan wat hij wilde.

Hij was blij dat ik het verstaan had.

Ik was zo blij niet.

Noi ook niet.

De schoondochter ook niet.

De kleinmannen begonnen nu ook moeilijk te doen want zij wilde natuurlijk geld voor in die speeltuigen.

Ik mijn camerake maar weg gestoken want we mochten geen fotos maken.

Stom he?

Het is toch wat met die bewakinsagenten .

Dan zijn we maar een ijsje gaan eten.

Ik kon het niet laten om toch vlug en fotoke te nemen van de smulpaap met haar ijsje.

Reacties

Reacties

tjen

wa hedde gij tegen bewakings agenten manneke?

diane

hihi tof..!!!

lieve

hij was misschien niet goe gezind omda ge van hem geen fotoke trok...lol

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!