jpthailand.reismee.nl

Feestje van familie en geburen voor ons.

Ok we zitten hier nu 3 dagen in ons huisje in huis quarantaine.

Micha heeft onder tussen al veel meer hond geweest dan de vorige jaren.

Ze begint al op een Thaise hond te lijken.

We hebben haar laten loslopen maar we hielden er wel toezicht op dat er geen andere honden in de buurt waren.

De broer van Noi, Lek, die ons van Bangkok naar Bo thai heeft gebracht en dus ook op afzondering moet, ging zoals iedere Thai doet op zoek naar eetbare dingen in onze tuin.

Daar moet je niet ver naar zoeken hier.

Alhoewel het nog geen fruit seizoen is valt er wel wat te plukken en te graven naar fruit en groenten.

Kokosnoten, papaja’s, jackfruit zijn al beschikbaar voor gebruik.

Terwijl ik wat afval van de vorige overstroming opruimde heeft Lek citroengras gevonden in de beek die lang ons huis loopt.

Micha had hem gevolgd en had niet beter gevonden dan, waarschijnlijk voor het eerst in haar leven, een modderbad te nemen.

De modder op zich vind ik niet zo erg maar de stank ervan wel.

Micha vond niet dat ze iets fout had gedaan maar er waren er anderen die er anders over dachten.

Noi was in alle staten zeker nu Micha naar binnen wilde en ik kon nog snel ingrijpen om dit te verhinderen.

Toch kon je DUIDELIJK de sporen zien welke weg ze had afgelegd tot aan de deur.

Ik heb me dan ook maar weer opgeofferd om alles op te kuisen te beginnen met de modderduiker.

Gelukkig hebben we een goede buitendouche die dit probleem wel aankan.

Ik kon kiezen tussen twee douchegels die met, bosbessen-kiwi-appel-koffie-aardbeien geur of die met, braambessen-frambozen-kersen-aardbeien geur, wie bedenkt zoiets eigenlijk?

Ik heb die zonder koffie genomen want die had ik al een paar tassen op.

Ik heb mij ook in mijnen pure gezet en ben samen met haar lekker gaan douchen en hoopte dat ik daarna geen last zou hebben van de fruitvliegen hier..

Het was de eerste keer van mijn leven dat ik met het vrouwelijk geslacht samen had gedoucht.

Maar kom mij vrouw vond het goed, gelukkig.

Ook een pak van mijn hard was dat Noi en Lek het terras al hadden ontmodderd.

Na een paar uur had ik ook door dat het nog geen fruitvliegen seizoen was.

Tegen de avond had de familie, die hier in de directe omgeving woonde, er niet beter op gevonden om een feestje voor ons te geven.

De Thai zijn zoals de Belgen geslepen in organiseren van een plots feestje.

De gracht die naast ons huis loop passeert ook de tuin van de familieburen die recht over ons wonen.

Dus hadden ze er niets beter op gevonden om langs de gracht aan wederzijden tafel en stoelen te zetten, prachtig bedacht.

Ieder maakte wat eten en de familie ging naar de winkel als dat nodig was.

Het probleem was dat we telkens naar de poort moesten lopen om eten en drinken uit te wisselen.

Toen kwam er iemand op het idee om een luchtbrug aan te leggen, prachtig bedacht.

Aan iedere kant werd een touw aan een boom gebonden met een mandje aan dat ze van de ene naar de andere kant kon getrokken worden, prachtig bedacht.

Maar ook voor het probleem om elkaar te verstaan over die afstand kwam er een oplossing.

Iemand ging een megafoon halen, prachtig bedacht.

Maar de 1 megafoon is niet voldoende als naar twee kanten moet communiceren.

Ok ik weet iemand die een karaoke installatie heeft dus, prachtig bedacht.

Het feestje begon los te lopen en nog veel meer vrienden en familie kwamen op dagen, de tamtam heeft zijn werk weer gedaan.

Toen er per ongeluk een kip voorbij kwam zei een van de aanwezigen, wat doet mijn kip hier die weet dat wij honger hebben dus……

Kip gevangen en den BBQ op, prachtig bedacht.

Bleek dat de kip al redelijk wat ouderdom had en redelijk taai was.

De oplossing, Micha, prachtig bedacht van mij.

De andere geburen die onlangs het lawaai niet leken door te hebben dat wij een feestje hadden, besliste om hun groen afval aangelengd mijn plastiek, te verbranden.

Dan heb ik even een break genomen dit brandje als uitvlucht wat in mijn kopke was het bier aan het overheersen.

FFFFkes in slaap gevallen maar een tijd later werd ik wakker gekeeld, ze hadden de volumeknop van de karaoke ontdekt.

Nog eens gaan kijken en nog 1 paar leo’s van 62cl geledigd.

De verdoving was niet genoeg en ik kon het gekrijs niet meer aanhoren ben dan maar gaan proberen te slapen, prachtig bedacht.

S ’Morgens kleine mannelijke kat in mijn kop maar toch een paar honderd vierkante meter bladeren gaan opkeren, da was geen prachtig gedacht.

Dees hier dan maar neer geschreven.

Fotos en filmkes op mijne Fb https://www.facebook.com/jps.schellekens

Tot de volgende

JP en Noi(die ligt nog te ronken)

Reacties

Reacties

jean-pierre schellekens

Sorry voor de foto's ik krijg ze niet gedraaid.

Danny Janssens

Aléj je bent dan toch kunnen vertrekken ben blij voor u dat je er geraakt bent top.
Ge zult uwen hond wel in da modderbad geduwd hebben zeker ;)om dan daarna samen te douchen :).
Geniet samen van je verblijf daar en de beste wensen voor u en de familie.
grts Danny en Cindy

Ann Abbeel

Bij gemis aan Micha zijnwemet Elisa-Mara enConrad maar in de Beekse Bergen gaan logeren

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!