jpthailand.reismee.nl

Feest op krukken.

Na dat ik terug kwam van het ziekenhuis was er nog een feestje bij ons in de tuin.

Noi had in Belgie geld rond gehaald voor de bouw van een nieuwe tempel hier in het dorp.

Het geld word ten toon gesteld zodat iedereen kan zien hoe vrijgevig ze in Belgie wel zijn.

Voor men het geld naar de tempel breng word er natuurlijk eerst gefeest.

Hiervoor zoek men sponsors.

Jan en ik namen de drank voor onze rekening en ook het orkest werd door ons gesponsord.

De broer van noi gaf een speenvarken en de plaatselijke varkenshandelaar ook.

De over buur stelde zijn geluidswagen met de nodige boxen ter beschikking en ook stoelen en tafels werden door hem geleverd.

Die geluidsinstallatie zorgde ervoor dat ik uit mijn eigen huis moest gaan lopen van het lawaai.

Ze kennen hier maar twee standen van de volume knop,uit en volledig open.

Dus ben ik maar naar de overkant van de straat gepikkeld.

Zelfs daar was het lawaai redelijk hard.

Omdat ik pillekes had gekregen moest ik ook weer fanta drinken,hetgeen ik ook bijna altijd deed.

Ongeveer twee uur daar te hebben gezeten, zijn we terug gegaan omdat het orkest een beetje minder lawaai maakte.

Ondertussen was het al goed koud geworden en bijna iedereen had een trui aan,sommige droegen zelfs een muts.

Het speenvarken op het kampvuur was ook een plek om je te gaan opwarmen.

Van dat speenvarken hebben wij niets gezien op ons bord.

Er werden ook overal vuurtjes gestookt en onder de tafels werden vuurpotten gezet die normaal dienen om op te koken.

Het bleek die nacht maar 11° geweest te zijn en dat is hier ZEER koud.

Om de koude te verdrijven werd er ook gedanst.

Natuurlijk moest mijn kruk ook mee de dansvloer op.

Er werd een demonstratie gegeven hoe men kan dansen met een kruk.

Ik bleef natuurlijk aan de kant zitten.

Het feestje werd ook bijgewoond door de burgermeester.

Omdat mijn knie zeer deed ben ik maar plat gaan liggen ,wat ook aangeraden wasdoor de dokter?

Slapen ging niet natuurlijk maar mijn knie was wel blij met de platte rust.

Reacties

Reacties

willy

Seg, blijven ze daar feesten, dat houd maar nie op..Wanneer gaan die werken, of leven die allemaal op uw kosten, dan kom ik nie hoor.Blijf maar ginder want het bier gaat weer omhoog hier. Hebt ge al zaad van bloemmekens, gene tijd zeker, feesten hé.

willy

Ik stond gisteren (maandag) voor de verkeerde deur van café, toe dacht ik ineens dat het verloren maandag was. Dus worstebrood bij de wim en vicky.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!