jpthailand.reismee.nl

Recycleren in Thailand.

De broer van mijn vrouw doet hier aan recyclageals bijverdienste.

Ik ben een dag met hem mee geweest en het was precies een gewone werkdag voor mij zoals in Belgie op mijn werk.

Deze keer heeft hij zich beperkt tot het ophalen van karton en lege bierflessen.

Normaal neemt hij alles mee.

Nu hier de feesten nog niet gedaan zijn zal hij binnenkort weer een grote lading leeggoed hebben.

Hier is er geen statiegeld op het leeggoed zodat iedereen alles maar weggooit.

Lot,want zo heet hij,verdiend hier een goed centje door bij.

Hij had zijn auto volgeladen en we gingen op weg.

Ik heb bijna alles meegemaakt als een werkdag voor mij op den Indaver.

Onderweg hebben zelfswe ladingverlies gehad toen een van de touwen het niet meer kon houden.

Gelukkig heb ik, zoals altijd ,direct alles snel opgeruimd.

Aangekomen op de plaats van bestemming werd alles mooi met de hand manueel gewogen.

Elk grammetje werd door de vrouwelijke portier netjes genoteerd.

Het karton werd later in balen geperst om het verder te kunnen vervoeren naar andere verwerkingsbedrijven.

Ook blikjes, petflessen,matrassen,kleren,oude banden enz.kregen deze behandeling.

Er lagen ook boxen met glas,oudijzer,motoren,plastiek,lege gasflessen en klein gevaarlijk afval.

Alles werd met de plaatselijke bulldozer bijeen gereden en in de persen gekapt om er balen van te maken.

Daarna werd er op het bureau alles uitgerekend en netjes cash uit betaald.

De opbrengst was 1381 Bhat,wat hier een weekloon is.

Hier moest hij natuurlijk zijn kosten nog aftrekken.

En hij had dubbele pech omdat hij mij had meegenomen.

Juist zoals op mijn werk reden we natuurlijk plat.

Dus moest hij hier ook weer geld aanuitgeven om zijn band te laten plakken.

Zoals ik al geschreven heb ,het was bijna een gewone werkdag voor mij.

Een van de dagen zal ik het rest afval gaan verbranden en verwerken,want dat moet hier ook gebeuren.

Maar eerst moet ik weer een paar keer feesten op een dag.

En dan moet ik natuurlijk nog eens terug naar de berg des doods,omdat jullie allemaal ongelovige Thomassen zijn.

Ik blijf erbij het was allemaal echt waar op die berg.

Dat de getuigen maar spreken.

Reacties

Reacties

Jan

Ik ben één van die getuigen, uiteindelijk reden we er met mijn auto heen. Ik kom al 32 jaar naar Thailand en ik woon er nu al méér dan een jaar. Wat we toen op die berg hebben gezien was voor mij ook nieuw. En het verhaal van JP klopt tot de laatste letter. Een bangelijke ervaring.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!