jpthailand.reismee.nl

Bijna gedaan met feesten.

Na vele dagen feesten is er toch nog hoop dat deze feesten stoppen.

Hier in Thailand worden de eindejaar feesten gekoppeld aan bruiloften en Bhoeda feesten.

Dit komt omdat de mensen uit alle streken van het land naar huis komen.

Het is hier letterlijk en figuurlijk van het ene feest naar het andere lopen.

Om een voorbeeld te geven in een straal van enkele honderden meters zijn er hier 4 Bhoeda feesten op een dag.

Zo een feest duurt hier meerdere dagen.

En het is van HEEL vroeg in de morgen tot HEEL laat in de avond.

Er lopen hier mensen rond die niet nuchter geraken doordat ze voortdurend worden binnen geroepen om iets mee te drinken.

De magen van vele mensen hier staat voordurend gespannen van de overvloed van eten en drinken.

Ik heb hier ook verschillende mensen horen zeggen dat ze vandaag niet meer zullen drinken.

En een uur later hangen ze boven de pot met de uitspraak 'nu is het genoeg' maar enkele uren later is dat weeral vergeten.

Zo denk ik dat het hier nog een paar dagen gaat duren maar de meeste feestjes zijn nu wel achter de rug.

Iedereen is aan het inpakken om terug naar hun werk te gaan overal ten lande.

Wat ik ook prettig vind is dat het lawaai hier nu wat minder word.

Met wat hier de laatste dagen aan boxen stond kan je een toren bouwen zo hoog als de kathedraal van Antwerpen en ik overdrijf echt niet.

Ik kan jullie garanderen dat de( muziek)die daar uit komt niet te genieten is.

Daar komt nog bij dat ze tegen elkaar op zitten te spelen het is niet uit te houden.

Wij hebben er toch een oplossing op gevonden en dat is mee drinken en zoveel dat men er ko van gaat.

Er is echter een probleem en dat is dat ik eigenlijk niet weet waar die koppijn vandaan kwam,van het lawaai lijkt mij het normaalste.

En mijn hart kloppingen zal zijn door te weinig slaap zeker!

Zo ik stop nu want we moeten naar een feest!

En ik kan ook geen verslag uitbrengen van elk feestje ze zijn toch alle bijna hetzelfde.

Reacties

Reacties

megaleoke

kzit hier met dezelfde ziekteverschijnselen,pertang Bhoeda ni gezien.
Mischien is da wel een internetvirus?

Jan

Dank zij mijn overmatig dik olifantenvel voel ik mij niet aangesproken door dit verhaal. Als dat wel zou zijn kon ik niet anders reageren dan dat ik mij aangepast aan de Thaise cultuur. Maar zoals gezegd, ik heb geen idee wie ge hier voor ogen had.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!