jpthailand.reismee.nl

Nieuwjaarsdiner 2.

Omdat ik de laatste dagen van mijn verlof ben ingegaan heb ik besloten het wat zuiniger aan te doen met mijn vakantie budget.

En omdat ik met kerst geen uitgebreid maal heb gekregen ga ik er nu zelf voor zorgen dat ik met nieuwjaar eens goed ga eten.

Ik zal zelf de velden hier intrekken om dieren te vangen die ik zal koken,bakken of BBQen.

Ook zal ik de plaatselijke markt opzoeken om mijn menu niet te eentonig te maken.

Ik ben er zeker van dat mij dat gaat lukken.

Verder verslag morgen en hopelijk heb ik een grote buit voor onze grote honger.

Hierbij zijn jullie allen uitgenodigd om met mij mijn nieuwjaars diner te komen verorberen.

Zo hier ben ik dan terug van mijn jacht op voedsel.

Het is me redelijk goed geluk al zeg ik het zelf.

Ik ben dus met de schoonbroer van Noi enkele vallen en klemmen gaan uitzetten in een geoogst rijstveld.

De vallen heeft hij zelf gemaakt en de klemmen had hij nog liggen van zijn eerdere strooptochten.

We hebben vijf ratten gevangen en ze letterlijk en figuurlijk gestroopt.

Natuurlijk heb ik mijn handen daar niet aan vuil gemaakt en het jobke overgelaten aan mijn mede stroper.

Hij was hier bijzonder handig in moet ik zeggen,op enkele minuten tijd waren de beestjes klaar voor op de Bbq.

Het eerste beestje dat klaar was is gereserveerd voor mij.

En wat dachten jullie nu,daar eet hij niet van,WEL dus.

Niet slecht anders maar ge moet iets over hebben om eens iets nieuws te proeven.

Na dat ik de billetjes had verorberd werd de rest van de beestjes tot kipkap gekapt.

Dit was volgens hen lekkerder omdat ze dan hun pikante pepers er goed konden onder mengen.

Op de markt heb ik ook veel lekkers gevonden.

Zoals inktvis op satéstokjes,wat een van mijn favoriet snackje is.

De prijs is schappelijk in tegen stelling in België.

Ook nog wat in de zon gedroogde vis mee genomen die we op de BBQ even opwarmen om wat meer in sfeer te komen.

Bij het volgende kraampje heb ik een soepje van gefermenteerde vis gekocht.

Dat noemen ze hier, Pa La ,voor degene die dit niet kennen willen dit ook niet kennen, en geloof mij maar!!!!!!

Ook veel pepers gekocht want hier word niets klaar gemaakt zonder deze pikante dingen.

Dan enkele halve kippen mee gepitst die al geBBQ waren.

Dat scheelt weer wat tijd voor die gene die niet kunnen wachten tot alles klaar is.

Natuurlijk ook wat kippen hartjes,kippen magen,kippen vleugels,kippen poepjes op stokjes en zeker nog wat kippen bloed mee genomen.

Het volgende in de aanbieding waren de ribbekes .

Voor de rokers hier heb ik wat tabak gekocht.

Mijn vrouw moest dikke takken kopen waar ik niet direct het nut van in zag,maar thuis werden ze fijn gekapt om mee tussen de rat te draaien om nog wat meer pikante smaak te geven.

Het verwonderde mij dit deze takken echt pikant waren.

Ook werd er wat over de gebakken kippen jasjes(vel) gestrooid wat voor mij niet moest en ik heb voor mij al een bord opzij gezet zonder deze rommel.

Nog wat nagerechtjes meegenomen,verse sprinkhanen waarvan hier het recept voor de geïnteresseerden:

Bereidingstijd: 10 minuten.

Ingrediënten: 100gram sprinkhanen per persoon.

Bloem

Ijs koud water

Peper en zout

Chocoladesaus

Chilisaus

Voorbereiding.

Verwijder de poten en vleugels.

Maak van de bloem en het koude water een glad beslagje, breng dit op smaak met peper en zout.

Bereidingswijze.

Leg de sprinkhaan op een vorkje en haal deze door het beslag.

Bak ze in olie krokant.

Laat daarna goed uitlekken en eet ze bij voorkeur warm.

Serveertips.

Het is heel lekker met chilisaus of met chocoladesaus en een beetje poedersuiker.

Nog een lekkernij meegebracht namelijk meelwormen.

En niet voor te gaan vissen.

Ook hiervan het recept.

Gebakken meelworm.

Bereidingstijd: 20 minuten.

Ingrediënten: Meelwormen ook 100 gram per persoon

Olie

Bloem

fijn gesnipperd uitje

Boter

Peperen zout

blokjes gepelde tomaat

schijfje citroen

vers gehakte peterselie

Voorbereiding.

Het verwijderen van de poten en vleugels moet in dit geval niet.

Bereidingswijze.

De meelwormen in kokend water blancheren gedurende een halve minuut.
Met olie vetmaken en door de bloem halen.
Zachtjes bakken met het uitje en wat peper en zout.

Op het laatste moment de blokjes tomaat toevoegen.
Bestrooien met de peterselie en serveren met een schijfje citroen.

Serveertips.

Bij het op dienen is het gewenst een spuugbakje te voorzien voor zij die dit niet lekker vinden!

Dus als jullie straks nieuwjaar gaan vieren denk dan eens aan ons en ge zult zeker jaloers zijn dat weet ik wel zeker.

Ik moet dit verslagje stoppen want we moeten vandaag eerst nog naar TWEE priester inwijdingen hier en dat begint al van vroeg in de morgen tot laat in de avond.

Dus ik zal zeker geen frisdrank te kort komen vandaag.

Gelukkig nieuwjaar alle maal en eet smakelijk, aan mij zal het deze keer niet liggen!!!

PS.

Als ik bij mijn baas niet meer mag beginnen dan kan ik toch nog ratten gaan vangen op een ander bedrijf!

De ingewijden onder jullie weten wel welk.

Reacties

Reacties

Peter

Allez , JP , zo te lezen is het eten ginder echt lekker.
Hier is het serieus aan het vriezen , dus BBQ zal er wel nie bij zijn.
De Beste Wensen voor 2009 !!!
Greetz

maike

ge meugt me ni kwalijk neme zenne.mor ik kom ni mej ete.ksal wel nor den bommel gon ete.

alvast voor de ganse familie een heel goei 2009 gewenst. en eet smakelijk !!!!!!!!!!!!!

willy

Das nu eens echt iets anders eten, ge kunt beter nu de wormen opeten, later eten ze ons wel op. Die sprinkhanen zijn goed voor de uil hé.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!