jpthailand.reismee.nl

Udon Thani

Udon Thani ligt midden in de Isaan, op ongeveer 560 km van Bangkok.

De stad is een belangrijke verkeersader en heeft een belangrijke agrarische markt voor de omliggende provincies.

Veel (zaken)mensen uit de gebieden rond Udon komen naar de stad om producten te kopen die niet verkrijgbaar zijn op het platteland.
De provincie Udon Thani is waarschijnlijk het bekendst om de vele oude archeologische vindplaatsen.

De provincie ligt op een plateau en het grootste gedeelte is bedekt met rijstvelden, bossen en heuvels.

Daarnaast zijn er een aantal prachtige nationale parken te vinden in de provincie.

Die parken hebben we dus niet gezien.

Wel hebben we veel winkelparken gezien en markten.

Natuurlijk moest er dagelijks een tempel worden bezocht om de dames hun dagelijks gebedje te gunnen.

We zijn ook naar nong Khai geweest; dit stadje ligt op de oever van de Mekong en is verbonden met de hoofdstad van Laos, Vientiane, met de 1,2 km lange Friendship Bridge.

Deze brug heb ik van ver kunnen fotograferen omdat de markt volgens de lady's veel interessanter was.

Ze hebben dus goed hun best gedaan aan de kraampjes.

We mochten zelfs mee dragen.

Tegen de avond zijn we dan naar het centrum van de stad geweest.

Hier ook geen gebrek aan kraampjes.

Nog een pintje gedronken en gaan knorren dus.

Dit was dan de eerste dag in Udon.