jpthailand.reismee.nl

Cha-am

Cha-am

We hebben drie dagen naar de zee in Cha-am geweest.

Niet veel te zien daar buiten het strand natuurlijk.

Dus we hebben daar bijna niets anders gedaan dan eten en eten en eten en een beetje drinken natuurlijk.

Het enige dat daar lastig is, en dan druk ik mij nog voorzichtig uit, dat zijn de verkopers van alles en nog wat die voortdurend proberen hun goederen te verkopen.

Lang de ene kant begrijp ik wel dat die mensen proberen hunne boterham,of rijst, te verdienen maar het is echt niet pretig.

Je kunt echt geen twee minuten van de zee genieten zonder het gezaag van hen.

Dus de eerste dag aan zee zaten we vol met allerlei hapjes vooral uit de zee zoals krab,garnaal,mossels,kokkels,inktvis,degenkrab enz...!

Dit werd door gespoeld met de plaatselijke frisdrank bijvoorbeeld kokosmelk,pepsi, archa,changn,leo ,jack daniels enz.

De volgende morgen ben ik dan naar de zons opgang gaan kijken.
Spijtig dat het bewolkt was maar het was toch mooi.

Daarna even naar een tempel gaan kijken en genoten van het vergezicht.

Dan vlug naar het strand om te genieten van krab,garnaal,mossels,kokkels,inktvis,degenkrab enz...!

Dit werd door gespoeld met de plaatselijke frisdrank bijvoorbeeld kokosmelk,pepsi, archa,changn,leo ,jack daniels enz.

Dan na de verdiende nacht rust weer even naar de zons opgang gaan kijken maar het was nog meer bewolkt dan de dag daar voor.

Daarna weer even een tempel gaan bezoeken die gewijd was aan een monnik die hier heel hoog aangeschreven staat.

Hij heeft zee water veranderd in drinkwater.

Deze monnik is een van de belangrijkste van Thailand en er mag niets slechts over gezegd worden.

Op het plein stond ook een beeld van een olifant.

Men moest met een doek over het beeld wrijven om het geluk af te dwingen en ook de gezondheid zou door dit wrijven verbeteren.

Het edele deel van de olifant werd altijd extra behandeld maar ik weet niet waarom.

Na dit bezoekje konden we terug naar het strand om te genieten van krab,garnaal,mossels,kokkels,inktvis,degenkrab enz...!

Dit werd door gespoeld met de plaatselijke frisdrank bijvoorbeeld kokosmelk,pepsi, archa,changn,leo ,jack daniels enz.

Mijn laatste morgen hier heb ik nog even naar het strand geweest om.............................................;

Te genieten van mijn laatste zons opgang hier.

Dan was het inpakken en wegwezen.

Maar voor we het stadje hier verlaten eerst nog even naar de markt geweest om wat zeevruchten te kopen om deze avond thuis op te eten samen met de familie.

Na het bezoek aan de markt woog onze auto 20kilo zwaarder want dat was het gewicht aan krab,mosselen,garnaal,inktvis en vis, die ze gekocht hadden.

Op de terug weg naar huis nog even een tempel bezoekje meegepakt en dan echt naar huis om te eten van de krab,garnaal,mossels,kokkels,inktvis,vis enz...!

Dit werd door gespoeld met de plaatselijke frisdrank archa.

Reacties

Reacties

tjen

breng maar wa mee voor het vispannetje

jp

da zal nii lukken het is allemaal op.
Maar ik ga sebiet naar de markt en ik koop een mooi visje voor u dan is hij wel rijp tegen dat ik terug naar daar kom!

Peter

Ha den JP . Aan de fotokes te zien zit ge ginder op een goei wei. Ge ziet er in ieder geval veel relaxer uit dan als ge hier zijt.
Blijkbaar doet de Thaise lucht veel deugt.
Groetjes

jp

tis wel beter dan dat luchtje in de asbunker!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!