jpthailand.reismee.nl

Gemeenteraads verkiezingen.

Zondag zijner hier lokale verkiezingen.

Voor zover ik weet zijn er maar twee partijen die hier in het dorp meedoen.

In een ervan is de vader van mijn schoondochter kandidaat burgermeester.

De vorige verkiezingen had hij enkele stemmen te kort om burgermeester te zijn.

Dus zoals je kan verwachten word er nu strijd geleverd om deze tekort aan stemmen in te halen.

De politiek is hier nogal een gevoelig onderwerp.

Ik wilde eert mee gaan campagne voeren.

Dat heb ik wijselijk niet gedaan al zouden het voor sommige onder jullie mooi foto's geweest zijn.

Foto's die aan vroeger zouden kunnen gelinkt worden in de tijd dat ik zelf mee ging plakken in Wezel en ‘t gooreind.

Hier rijden ze nu al van de eerste dag dat ik hier ben met ENORME geluidswagens rond.

Het begint al van 6 uur in de morgen tot het donker word.

Ik zal blij zijn dat het Zondag allemaal voorbij zal zijn.

Maar misschien heb ik dan wel een burgermeester in de familie dat is toch ook weer iets dat niet veel mensen kunnen zeggen.

Hieronder wat info over de aantallen provincies en dorpen die men hier heeft.

Hoeveel provincies heeft Belgie?

Dat moesten we vroeger op school van buiten kennen.

Ik hoop de ze dat hier niet moeten kennen!

Thailand is een koninkrijk in Zuidoost-Azie, dat in het oosten wordt begrensd door Laos en, Cambodia in het westen door Myanmar en de Andamanse zee, in het uiterste zuiden door maleisie en in het zuidoosten door deGolf van Thailand een onderdeel van de Zuid Cinese zee.

Het land heette tot 1949Siam.

De Thaise naam van het land is 'Prathet Thai', waarbij Prathet land betekent en het woord Thai vrij betekent. Thailand betekent dus letterlijk 'vrij land'.

Bestuurlijk is Thailand onderverdeeld in 76 provincies.

Ik ga ze hier niet vernoemen ,want als je aan de derde bent weet je al niet meer wat de eerste was.

Deze zijn onderverdeeld in 642 districten en 78 subdistricten.

De subdistricten zijn weer onderverdeeld in 7236 gemeentes die weer onderverdeeld zijn in 55.746 dorpen en 123 steden.

Een van die 55.746 dorpjes is Bo thai waar ik woon.

Van die andere weet ik de schrijf wijze niet juist.

Politieke partijen en verkiezingen

Thailand kent algemeen stemrecht sinds 1932.

De kiesleeftijd is in 1995 verlaagd van 20 naar 18 jaar.

De voorlaatste democratische verkiezingen vonden plaats op 2 april 2006, maar de resultaten werden ongeldig verklaard door het hooggerechtshof.

Toen op 19 september 2006 de junta aan de macht kwam, werden alle politieke activiteiten buiten de wet geplaatst.

De junta annuleerde ook de verkiezingen die gepland waren voor 15 oktober 2006.

Ze beloofden aanvankelijk dat er binnen twaalf maanden nieuwe democratische verkiezingen zouden volgen.

Maar nog in oktober 2006 werd die termijn tot 17 maanden verlengd.

Op 23 december 2007 werden de beloofde verkiezingen uiteindelijk dan toch gehouden.

Reacties

Reacties

willy

Hebben ze geen gasten nodig, in de gemeente, heb er anders eene. Rogerke pellis. Man die alles doet. Moest het zijn bel even, de nuyten zal hem brengen.
Morgen ben ik ook voor tien dagen op tourne, naar de zon hopelijk, tis daar nu 22graden, beter dan hier.
Moest hem burgermeester worden geef er een lap op hé. Zo ne goeie hebben wij nog nie gehad, schol.
Doeiiiiiiiiiiiiiii

jp

Ok laat de nuyten hem maar brengen.
Ge moet hier toch links rijden!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!