jpthailand.reismee.nl

vissen

Gisteren morgen ontdekte ik heel wat gewoel in een waterplas dicht bij mijn huis.

Ik ben over de beek gegaan en kon vast stellen dat in dit plasje van ongeveer 4 op 3m veel vis zat.

Ik vroeg aan Noi om aan de overkant in het winkeltje een lijntje te kopen om te vissen.

Toen ze eerst zelf eens gaan kijken was of er echt wel vis in zat zei ze dat dat lijntje niet nodig was en dat ze de put zouden leeg pompen.

Na een paar uurtjes was de put bijna leeg en konden we beginnen met het zoeken naar vis.

Heel slimme vis bleek zo.

Ze groeven zich pijl snel in de modder in.

En dat heeft voor vele de reding geweest.

Er zaten kreukels,garnaal,meervalletjes en nog een drie soorten andere vis die ik niet ken in de put.

De negen meervallen werden in een kom gezet zodat ze hun lichaam konden zuiveren van de modder.

De kreukels ook.

De rest werd gekuist en de dag erna in de zon te drogen gelegd.

Vanmorgen dan werden de kreukels en meervallen aan de kookpot toegevoegd.

Het werd allemaal goed bevonden en door gespoeld met een glas bier dat eigenlijk vandaag nog verboden is.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!