jpthailand.reismee.nl

Koninklijk bezoek in Sri thep Phetcabun.

Vandaag zijn we naar het Sithep Historical Park geweest.

Dat park is nog gelegen in de provincie Phetcabun.

Dus ver ben ik nog niet geweest.

Er kwam vandaag koninklijk bezoek.

De prinses van Thailand, HKH Prinses Maha Chakri Sirindhorn , heeft hier een nieuw rode kruis centrum komen openen samen met de gouverneur van Phetcabun Mr Vilas Rujiwattanapong .

Maar omdat we toch in de buurt waren hebben we eerst enkele oude ruines bezocht.

De ruïnes dateren van ongeveer 1000 jaar geleden, toen de Khmer de macht hadden.

Deze oude stad werd omringd door slotgrachten.

Het park heeft de Thailand Tourism Award ontvangen voor het jaar 2000.

Het beschermt de historische site en de oude stad genaamd Sri thep .

Het is een Khmer bouwstijl stoepa .

Er zijn ook kleine ritueele bouwwerken gevonden verspreid over het gebied van de Historische site.

Daarna zijn we vlug naar de tempel moeten gaan want het hoge bezoek wilden ze niet mislopen.

Het was een drukte van jewelste.

Iedereen die in de buurt woonde en vrij was is ter plaatse denk ik.

Ik was op voorhand verwittigd dat er geen foto's van de prinses mochten genomen worden.

Dit mocht enkel gebeuren door erkende fotograven.

Als men toch een foto zou nemen kon dit gevangenisstraf betekenen.

Ik had geen moeite gedaan om mijn fotocamera te verstoppen.

Het hing gewoon op mijn buikje te bengelen.

Ik heb toch mooie foto's van hen en ik zit voorlopig nog niet in den bak.

Het was wel wat wachten na ze galand waren met de helikopter.

En ik denk dat de meeste Thais daar alleen maar twee blanken hebben gezien.

Want je moest op de juiste plek staan om de prinses te kunnen zien.

De meeste zagen ze dus niet.

Maar het gedacht dat ze heel dicht bij waren geeft de mensen hier ook al voldoening.

En dan daarna met zen allen massaal naar huis.

Reacties

Reacties

megaleoke

Da varkentje kan wel schoon fotokes trekken he.Doe zo voort, goe zene,groetjes.

jp

ga eens met de klak rond voor fotokes want ik moet remmen met die hier te posten

willy

Mocht ge nie mee eten, das flauw he.
Spijtig dat ge de princes niet gesproken hebt, anders had ge over ons clubje kunen vertellen, Wil misschien ook wel lid worden. Als ge ze nog eens ziet doe ze de groeten van me, Mor nie meebrengen hé.
Groet

jp

nie meebrengen?
Een van de rijkste van de wereld!
En nog niet getrouwd!
Ze mag van mij sponser voorzitter worden.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!