jpthailand.reismee.nl

De geesten goed stemmen.

Ik lees juist in een boekje over Thailand (sit)

Het leven van de Thai wordt door onzichtbare machten beheerst,zowel goede als boze geesten.

De gouden regels van de Boeddha alleen zijn niet genoeg om het leven het hoofd te bieden.

De mens kent duizend angsten;hij heeft dan ook duizend goden nodig.(end sit)

Dus er zullen misschien nog negenhonderd negenen negentig zulke offers volgen denk ik.

Vandaag gaan ze bij mij thuis de geesten goed te stemmen.

Er word van alles geofferd.

Twee of drie varkenskoppen?zie foto.

Kippen, sterke drank, sigaretten,rijst, water enz.

Na de geesten goed gestemd te hebben gaan ze zich zelf goed stemmen.

Want na het offer word alles wel direct opgegetenen en gedronken.

De geesten hebben de kans nog niet gehad om het offer te aanvaarden denk ik.

Maar ze hebben het dan toch gepresenteerd, ze hebben hun kans gehad.

Dus weer feesten.

en ook de pannenkoeken die ik s'nacht's om drie uur heb gebakken, voor de kinderen, moeten er aan geloven.

Dus geen pannenkoeken meer voor de kinderen.

Dit was de eerste keer dat ik pannenkoeken gebakken heb.

Honderd procent geslaagd.

Maar dat is normaal ik had het recept van de grootste kok van Gooreind gekregen.

Als ge wil weten hoe ze smaken ga dan maar eens naar 'den ollie bommel'.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!