jpthailand.reismee.nl

Eindelijk

Zo hier ben ik dan.

Als jullie dit lezen ben ik al enige tijd hier.(in Thailand)

Maar wanneer ik op internet geraak zullen jullie dit pas kunnen lezen.

Zondag 26 oktober '08

Om 02.00 uur ben ik toch maar op gestaan om alles nog wat aan de kant te zetten zo dat we kunnen vertrekken.

Toen Noi opstond rond, 05.00 uur, had ze al direct slecht nieuws uit Thailand.

Onze kleindochter moest een dag langer in het ziekenhuis blijven.

Nu kunnen we natuurlijk niet naar pattaya gaan.

Ik heb die mannen die ginder op mij zouden wachten niet kunnen bereiken.

Er was geen verbinding te krijgen en op mijn SMSkes werd ook niet gereageerd.

Hopelijk zijn ze niet kwaad maar ze zijn groot genoeg om hunne plan te trekken.

Natuurlijk vallen alle plannetjes en droompjes even in het water.

Maar toch was ik even teleur gesteld.

Dan maar de valiezen in de auto en nog even gaan afscheid nemen van mijn ouders.

Eerst nog even met de valiezen op de weegschaal om het gewicht te kontroleren.

Het bleek in orde.

Rond 9 uur kwam mijne grote vriend ,Steve ,ons halen om ons naar Schiphol te brengen.

Een broodje gegeten en een big koffie naar binnen en gaan inchecken.

En wat bleek?

Te zwaar geladen die koffers.

Zes kilo moest er uit.

Welke weegschaal klopte er niet?

Al mijn boeken er uit dan maar of 36€ per kilo bijbetalen.

Die boeken er uit dan maar en aan de Steve gegeven om mee terug te nemen.

Dat was dan in orde.

Op weg naar de pas controle dan maar.

Onderweg die boeken dan maar in de hand bagage gestoken op hoop van zege.

Slim zijn die Belgen toch.

Controle voorbij en zege binnen.

Nog wat sterke drank gekocht om weg te geven en dan het vliegtuig op.

Na een vlucht van 11 uur goed aangekomen in Bangkok.

Maar dan zijn we al wel maandag morgen 7 uur.

Maandag 27 oktober.

Nok, onze zoon, kwam ons afhalen.

Eerst even een goede dag gaan zeggen aan Noi haar broer die Dicht bij de luchthaven woont.

Zijn vrouw heeft er een kappers zaak van ongeveer 4OP4.

Dus Noi haar kapsel werd er natuurlijk eerst gefatsoeneerd.

Daarna richting Bo Thai.

Daar aangekomen bleek de carwash om gebouwd te zijn in een danstent met orkest erbij.

Maar het was niet voor mij.

Elk jaar wordt er hier geld ingezameld voor de plaatselijke tempel.

En dat moest natuurlijk vlak bij mijn deur zijn.

Maar eerst moesten we onze kleinkinderen zien natuurlijk.

Na deze emotionele ontmoeting moest er natuurlijk het een en ander weggespoeld worden.

Dus mijn eerste dag hier was al bingo.

Dinsdag 28 oktober.

Een zware morgen(pijn in de kop).

In de loop van de dag een beetje gaan winkelen.

Tafel,6 stoelen, ijskast, bureautje, stoel voor het bureautje en een auto vol eten en drinken.

Woensdag 29 oktober.

Een wandelingetje gemaakt van ongeveer drie kwartier.

Viel niet echt mee, mijn fysiek is duidelijk afgetakeld.

In de namiddag onze kleindochter gaan halen op school.

Ze was heel blij ons te zien en ze kon haar emoties niet goed de baas,ik ook niet.

De school is heel mooi.

Ik hoop later eens rustig in de school te mogen rond lopen om foto's te nemen.

Ze zitten er met 20 kleuters van drie jaar in de klas.

Ze hebben er airco en een eigen toilet ruimte.

De TWEE leerkrachten geven deze kleuters echt wel les.

Onze kleindochter kan het Engels alfabet al af zeggen.

Ze moeten elk een kaart van de stapel nemen en voorlezen welke letter er op stond.

Deden ze dit goed kregen ze een applaus van iedereen en een stempel op hun hand.

Op die stempel zijn ze heel fier want ik kreeg haar hand onmiddellijk onder mijn neus geduwd toen ze klas verliet.

Donderdag 30 oktober .

Vannacht inbrekers op bezoek gehad.

Een was er kunnen gaan vliegen maar de tweede heb ik in een snelle achtervolging kunnen pakken.

Ik heb juist internet dus hopelijk moeten jullie niet zo lang meer wachten in het vervolg.

Reacties

Reacties

maddy

De brief heb ik afgedrukt voor ons thuis.
Ik ga proberen om de foto's op cd te zetten en morgen alles te bezorgen.Als het niet lukt om de foto's op cd te zetten moeten ze morgen maar naar hier komen om ze te bekijken.Hopelijk komen er geen dieven meer op bezoek.Ik zal aan ons ma vragen of ze iets wil zeggenover je briefje.
Groetjes van ons allemaal

wimherrijgers@skynet.be

he jean -pierre,
wij vinden dat keitof om je verhaal zo te kunnen volgen, bij ons zen gewone gangetje gen uitzonderlijk
nieuws. Hou ons op de hoogte Vic en Wim grts

joyce herrijgers

eej jean-pierre,

amuseer u eige daar maar é, tis inderdaad wel plezant da we da van hieruit zowa mee kunnen lezen ja.
alé tot nog is da ge terug zijt é
gr joyce tom amberke en dylaneke xxx

Peter

Hoy JP . Al te veel aan het Thais bier gezeten?
Zo te lezen zijn de dagen goed gevuld. Hier niet veel te beleven. Buiten een extra SD op lijn 3. Gat in de ketel.
Ammuseer U een beetje veel.
Zondag komt de Jack terug werken en dan zal ik den uitleg wel horen.
Groetjes

gino x martine

Hey jean peirre,
we vinden het tof dat we van hier uit kunnen mee reizen,echt de moeite amai,alé amuseer jullie!!!!!!
groetjes

jp

merci

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!