jpthailand.reismee.nl

De niet simpele wetten in Thailand.

Voor diegenen die ooit naar Thailand zouden gaan hou er rekening mee dat vreemdelingen veel strenger gestraft worden dan de lokale bevolking.

Dus eerbiedig de wetten van dit land en blijf tussen de lijntjes lopen.

Het Internationaal Verdrag inzake Burgerrechten en Politieke Rechten (IVBPR) is in Thailand goed gekeurd.

Wat die betekenen kun je hier nalezen https://mensenrechten.nl/nl/welke-mensenrechten-zijn-er.

Het verdrag tegen foltering en andere wrede en onmenselijke behandelingen heeft Thailand echter niet ondertekend.

In alle landen verschillen de wetten.

Ook de behandeling door de politie is hier anders wanneer je een strafbaar feit hebt gepleegd.

Ook de rechters hier zijn strenger tegenover buitenlanders(er zijn landen waar dit anders is meen ik).

HOU ER REKENING MEE DAT DE DOODSTRAF HIER NOG KAN UITGEVOERD WORDEN!!

Indien je een strafbaar feit begaat zul je letterlijk en figuurlijk op de blaren moeten zitten.

Heb je een toch een ernstig misdrijf begaan(zal wel nooit gebeuren hoop ik) sta er dan op dat uw ambassade te Bangkok wordt geïnformeerd.

Je zult dan zo snel mogelijk door een medewerker van de ambassade worden benaderd.

In Thailand krijgen westerlingen dikwijls een hogere straf opgelegd dan de Thai.

Als een buitenlander de wetten van Thailand overtreedt wordt dit vaak gezien als blijk van geen respect voor de Thai.

Dit verklaart de grote verschillen in de Thaise strafmaat.

De meeste vreemdelingen laten zich vangen door drugs.

In Thailand wordt er geen onderscheid gemaakt tussen soft- en harddrugs.

Hier zou zoals in andere landen alle soorten drugs verkrijgbaar zijn.

Maar DE drug in Thailand zijn de Yaba pillen(vertaalt, crazy medicijn, dat zegt alles over deze pillen).

Deze pillen dan ook als een kwaadaardig gezwel in dit land.

De pillen zorgen voor een speedeffect.

Vaak worden deze pillen gebruikt op party’s, ook wel genoemd partydrugs.

Op drugsmokkel staat de doodstraf.

Indien men meewerkt wordt de doodstraf vaak omgezet in levenslang (40 jaar).

Voor bezit van amfetaminepillen zoals yaba wordt vaak een straf opgelegd tussen de 25-40 jaar.

Niet min dus!

In Thailand wordt men in het bezit van drugs zwaarder gestraft omdat de filosofie van de Thai is dat met drugs een hele familie geruïneerd wordt maar de straffen ruineren een familie ook.

In vergelijking voor moord wordt vaak een gevangenisstraf tussen de 12-25 jaar gegeven, terwijl bij drugs men vaak 30 jaar, levenslang of de doodstraf kan krijgen.

Drugs wordt in Thailand gezien als een strafbaar feit gericht tegen de gemeenschap, terwijl moord gericht is tegen één persoon.

Let wel, dat westerlingen een hogere straf opgelegd krijgen dan de lokale bevolking.

VERMIJD ieder contact met drugs, inclusief de zogenaamde softdrugs.

Tot hier de drugs.

Nu het verkeer.

Indien je als bestuurder van een auto of motorfiets betrokken raakt bij een ongeval waarbij gewonden of doden vallen, wordt u door de rechter in ieder geval een hoge geldstraf opgelegd en over het algemeen een (al dan niet voorwaardelijke) gevangenisstraf.

Ook MOET je bij een dodelijk ongeval in fout of niet de begrafenis kosten betalen.

Hierop wordt voor buitenlanders geen uitzondering gemaakt integendeel.

Indien je een auto of motorfiets wil huren dient u zich ervan te overtuigen dat het voertuig deugdelijk verzekerd is (vele verhuurders zijn NIET verzekerd!).

Ook heel belangrijk hier is de majesteitsschennis.

Majesteitsschennis is een benaming voor misdrijven gericht tegen de koninklijke waardigheid, meer in het bijzonder voor belediging van de koning(in).

In de volgende gevallen is in Thailand sprake van majesteitsschennis

Het beledigen van de koning of koningin.

Het verscheuren van bankbiljetten (beeltenis van de koning) of erop gaan staan.

Ook kritiek over het koningshuis is hier uit den boze.

Op majesteitsschennis staat in Thailand de doodstraf.

In sommige gevallen krijgt de veroordeelde een levenslange straf of verleent de koning gratie.

Buitenlanders moeten beschikken over een werkvergunning en een werkvisum.

De vergunning wordt alleen verstrekt voor beroepen waarvoor geen Thai beschikbaar is.

Werken zonder werkvergunning is strafbaar.

Soms word werken in de tuin ook al aanzien als werken zonder vergunning.

Dus rond mijn tuin staan veel bomen om een beetje uit het zicht te blijven.

Ik hoop dat deze tekst jullie niet tegenhoud om mij eens te komen bezoeken.

Nu ga ik mijn nieuw rijbewijs nemen en naar Phetcabun rijden waar onze kleinzoon mee in de fanfare loop met zijn muziekinstrument dat echt Belgisch is.

Raad het maar…. Tot …….

Danny J.

zie mer da ge ni te zot doe daor mè a broemerke of ge zit nog in de bak ;) (oep zen gooreinds gezee).
uwe kleinzoon speelt volgens mij oep nen boembardon mer da is eigelijk meer iets voor u hé JPke.

grts Danny
ps wij willen ook wel eens naar daar gaan heb je soms wat tips ??

Rve

Woh ,vind sommige wetten meude gerust maj ner hier brengen,gen probleem,toch(zie mor wa uit ,ni t hard rije he makker,t is nog al wijt ver te bezoeken.....

jean-pierre schellekens

Danny J. gewoon een georganiseerde reis doen dan heb je de belangrijkste bezienswaardigheden gezien. Wel vermoeiend wegens veel rijden. En als die van eule ni mai goat kunde stoppen in Pattaya.

jean-pierre schellekens

Nee geen boembardon.