jpthailand.reismee.nl

Aliens op komst!!!!



Alien worm in Thailand.

Op 31 oktober 2017 werd er melding gemaakt van een alienworm hier in Thailand.

Mijn wenkbrauwen fronsend,en mijn verstand in de knoop, hoorde ik hier de gruwel verhalen aan.

Er moest echt wel iets gebeurd zijn want alle tv-kanalen zonden een uren lang beelden uit en interviews met bewoners en professoren die deze aliens gezien en of onderzocht hadden.

Natuurlijk ben ik de taal nog altijd niet machtig, maar ik hoorde en zag hier de onrust duidelijk de macht over nemen.

Ik kreeg de orders om van alle dieren af te blijven en er zo ver mogelijk rond te lopen.

Ze kennen mij hier en de beestjes hier ook.

Al wat in mijn geburen komt wil ik van nabij bekijken.

Als het nu honden, katten, olifanten, slangen of eender welk dier, ze komen allemaal naar mij.

Maar ik kon me met de beste moeite niet voorstellen welk buitenaards wezen hier bedoeld was om te mijden als de pest.

Het zou gaan om een wezen waarvoor mens en dier niet veilig voor is.

Normaal zouden ze slakken eten,maar bij gebrek aan slakken zien ze een mensen baby of huisdieren en vogels wel zitten als vervang maaltijd.

En dat voor een beestje van 60 cm.

Verdelgen kan men ze niet ze overleven alles.

Erger nog, zelf als men ze in 10 stukken zou hakken zou elk stukje worm een nieuwe worm worden.

Als men ze met de voet zou plat trappen, zouden de ingewanden, of spetters van het wezen, als die op je lichaam komen, zich direct door de huid een weg zoeken naar de hersens.

Ja nu moet ik echt weten wat er ons hier te wachten staat.

De eerste uitleg die ik kreeg was, dat het zou gaan over een slang van 60 centimeter, die alles en iedereen aanviel om zich te nuttigen aan het gevangen lichaam.

Dan kwamen ze af dat het wezen een heel grote slak zou zijn van 60 centimeter.

Jullie begrijpen wel dat ik verbaasd was want slakken word hier meer dan eens geserveerd op mijn bord.

Ook kreeg ik te horen dat ze binnenkort ook wel in ons dorp zullen opdagen want ze zaten met miljoenen en miljoenen in de rivieren, meren en overal waar er maar een beetje water was.

Nu moet ge weten dat er een PAAR meter van waar ik nu zit te schrijven een beek loopt.

Ge zou u voor minder zorgen kunnen maken zeker.

Maar ik wilde toch dat wezen wel eens zien.

Ik naar de beek en natuurlijk gekund het al raden zeker…

Ik met mijn, grote niet te houden nieuwsgierigheid, begon de beek te verkennen.

Het probleem was dat het enkele uren eerder het met bakken had geregend, en het water was troebel van het zand dat meegespoeld was.

Er was dus geen bal te zien.

Maar ik moest weten hoe de, marsalien, er uitzag!

Ik terug naar binnen en gevraagd of ze op hunnen GSM eens wilden zoeken naar beelden van het supermonster.

Na een paar minuten kwam de schoondochter naar buiten gespurt met eindelijk iets waarop ik kon zien over welk wezen ze het hadden.

De eerste foto’s die ik te zien kreeg waren voor mijn part van die rivierbloedzuigers die ook altijd ziet in die oorlogsfilms over Vietnam.

Daarna kreeg ik een filmpje te zien over de beestjes.

Het krioelde echt van die slangen in het water.

Als deze beesten echt 60 cm zijn, ja dan blijf ik liever ook aan de kant.

Dus ik ga aan mijn tafeltje zitten met een goeie koude frisse lekkere cola zero.

In de hoop van toch iets anders te vinden dan ,zero, begin ik aan mijn zoek tocht op het internet.

Ik begon bij bloedzuigende wormen te zoeken en liet deze zien aan mijn supporters.

Nee dat zijn ze niet.

Bloedzuigende slangen, Nee, slakkeneters,nee, na enkele uren surfen was het mij nog niet gelukt het lief diertje te vinden.

Tot er zacht een briefje van 500euro neer dwarrelde en mijnen euro was gevallen.

Ik had op een van de Thaise nieuwsberichten duidelijk het woord “New Guinea” verstaan.

Dus direct die 500 euro weggestoken en surfen maar.

En jawel hoor, dank zij de euro, kwam ik bij de” Nieuw Guinea-worm” terecht.

Bingo.

De latijnse naam is “ Platydemus Manokwari”.

De fotos die ik hier te zien kreeg werden hier door iedereen herkend als het vreselijk alien dat onderweg is naar dit piep kleine dorpje.

Gelukkig kan via de juiste middelen een website in een andere taal met een alienklik veranderen naar het bijna begrijpbaar Nederlands.

Na enkele teksten gelezen te hebben, begreep ik de vele misverstanden die hierboven staan geschreven.

Hier volgt de Automatische van wat ik heb gevonden.

Ik ga die tekst niet overschrijven maar dank zij een klein trukje op de pc, kopierenen plakken, genaamd hier dus weg plakken.

Hier is iiii.

De platworm uit Nieuw-Guinea is afkomstig uit Nieuw-Guinea(logisch zeker).

Deze soort groeit ongeveer 5-6 centimeter lang.(hier al de eerste, de 6cm is in Thailand vertienvoudigd 60cm dus)

Beide uiteinden van het lichaam zijn puntig maar de kop is merkbaar kleiner dan het uiteinde.

Het lichaam is uniform donkerbruin met een lichtbruine lijn die langs het midden van de rug loopt.

De onderkant is wit met een lichtere witte vlek gemarkeerd de opening van de mond.

De platworm eet slak als hoofdvoer maar zal ook slak en aardeworm eten als de voorraad slak in het gebied uitgeput is.

Ze jagen de slak gedurende de nacht door het slijmspoor te volgen, wanneer ze de slak vinden, scheiden ze het maagsap in de slakopening en beginnen de slak levend te eten.

De platworm van Nieuw-Guinea is gemeld als invasieve uitheemse soort in veel landen, vooral die van de eilanden in de Stille Oceaan.

De invasie resulteerde in het uitsterven van endemische en inheemse soorten slakken in veel landen, wat IUCN ertoe bracht om deze soort te noemen als 100 van 's werelds slechtste invasieve uitheemse soorten.

Afgezien van eilanden in de Stille Oceaan, is de platworm gemeld in Frankrijk, Florida (waar het in 2015 een groot verschil zal maken) en Singapore.

Het voorkomen van deze soort in Thailand is het eerste rapport voor het vasteland van Azië.

De reden dat de platworm zo verwoestend is, is het feit dat wanneer ze eenmaal zijn verwijderd uit hun oorspronkelijke verspreidingsgebied, er geen roofdieren of omstandigheden zijn die hun populatiegroei beheersen, dus hun beperkende factor zou de aanvoer van slakken zijn, kan uitsterven tot uitsterven.

Deze soort is hermafrodiet maar vereist twee individuen om zich seksueel te vermenigvuldigen.

Ze kunnen ook uitgroeien tot een afzonderlijk individu als ze worden gesneden(hier het doorkappen en elk stukje gaat verder als nieuwe worm), maar dit is niet hun natuurlijke manier van voortplanting.

Het rapport in Thailand kwam van de post op Facebook-pagina van Thailand Biodiversity Conservation Group (siamensis.org) door Mr. Mongkol Untachai, die foto's van deze flatworm plaatste door een slak te eten in zijn huis in het district Lamlukka,

Het gebied ligt op minder dan een uur rijden van het grootstedelijk gebied van Bangkok, op 31 oktober 2017.

Het werd onmiddellijk door de heer Yingyod Lapwong geĂŻdentificeerd als de platworm van Nieuw-Guinea. Dr. Nonn Panitvong en Jirawat Polpermpul bezochten later Mr. Mongkol om specimen te verzamelen voor identificatie om er zeker van te zijn dat het echt de soort in kwestie is.

Nieuw-Guinea platworm is niet alleen een bedreiging voor de fauna van Thailand, maar ook een vector van Angiostrongylus cantonensis (rattenlongworm) een parasitaire nematode (rondworm) die normaal infecteert maar slakken en platwormen als zijn tussengastheer gebruikt.

Dit is een slak, die een verse groente eet waar de slak en de platworm voorbij kunnen komen of verontreinigd water kunnen drinken.

Uitkomend in het menselijk lichaam reizen parasieten door het bloed naar het centrale zenuwstelsel waar ze normaal sterven, omdat de mensheid niet hun favoriete gastheer is. Dit is de meest voorkomende oorzaak van eosinofiele meningitis (hier het opeten van de hersens)en een ernstige aandoening die kan leiden tot de dood of blijvende schade aan de hersenen en de zenuwen.

De parasiet is echter niets nieuws voor Thailand, omdat de al wijdverspreide buitenaardse soorten,(buitenaardse soorten, alien dus) de reuzenslak van het Afrikaanse land en de lokale waterslakken ook de gastheer zijn van de parasiet.

Om de platworm uit Nieuw-Guinea te doden, giet je er heet water of zout over.

Tot zover de knippen en plakken bewerking van mij. Met een beetje goede wil zul je er wel aan uit kunnen.

Ik nog niet bang, maar de beestjes mogen toch wegblijven hier!

Reacties

Reacties

maddy

alle je kan dus een paar kilo zout gaan kopen :-)

Rve

K dacht dak alles wist van slakken,wer ni waar,en jpg ge zijt wel bang ,ik ken u

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!